onsdag 7. april 2010

Dårlige sjåfører i statens vegvesen?

Statens vegvesen har den siste tiden hatt en del ulykker med bilene de disponerer. På undersøkelser viser det seg at det faktisk ikke er noe kjøreteknisk galt med bilen, så nå skal man selvsagt hente inn ekspertise med tyngde, istedet for bare å konkludere med at det finnes dårligere sjåfører også innen vegvesenet.



Man kjører jo ikke akkurat rundt i egne biler når man er på jobb i vegvesenet, så om man er litt uoppmerksom, får en skramme her og der og kanskje skrenser utfor en gang iblandt er vel ikke så helt farlig, all tid man ikke trenger å betale for opprettingen selv.
Hva med å heller sammenligne ulykkesstatistikken for siste 6 mnd. innenfor samme etat med de samme mnd. i fjor? Kan jo hende man faktisk får seg en liten overraskelse.
Laglig er det nå ihvertfall å ha Toyota å skylde på.

9 kommentarer:

  1. Kan forklaringen være at noen blir lurt av cruisecontrollen? Dersom man stiller cruisecontrollen f.eks. på 100 kmt og så gir gass for å ta en forbikjøring skjer følgende: Etter forbikjøring slipper man gjerne ned på farta. Når man så er kommet litt under 100 igjen vil cruisecontrollen huske den innstillte hastighet og dermed øker hastigheten automatisk inntill den forhandsinnstillte hastighet er oppnådd. Dersom man ikke er klar over dette kan det gjerne oppleves som om gassen har hengt seg opp.

    SvarSlett
  2. Toyota sjåfører er tydeligvis dårligere enn andre sjåfører, eller er det bilene som er problemet?

    SvarSlett
  3. Hehe, helt latterlig.. Så cruicekontrollen som var innstillt på 140 km/t førte til at sjåføren ble så parlaysert at han glemte å trykke inn bremsen..?

    SvarSlett
  4. Toyota sjåfører er ikke som andre sjåfører :-)

    SvarSlett
  5. Statens vegvesen er jo fullt av reservepoliti. Disse alvorlige menn og kviner som er ute og gjør forenklet trafikksikkerhetsarbeid, og som står bredbent i veien dersom det har vært en ulykke. Sjekker alltid frikson og konkluderer med at veivedlikeholdet var bra. Rask med å skrive ut en bot dersom noen har vært uheldig og glidd av veien. Gjelder det samme når de selv har vært ute for et uhell?

    SvarSlett
  6. Gassen på min Chevrolet G-30 van med 6.2 tubomata diesel hang seg opp en gang fordi en kabel lå imellom dieselpumpa og gass speldet...
    Dette var et sjokk i ca 3 sekunder også bare bremsa eg ned heile greia til eg sto still og stoppa motoren med nøkkelen...
    Forstår ikkje heilt ka disse idiotene gjør på veien når dei ikkje kan tenke så logisk som å bare trykke ned bremse pedalen....

    Min bil har 260 hk og et dreiemoment lik en lastebi, men eg opplevde det som ingen problem og stoppe.....

    Toyota brukere må begynne å tenke og slutte å ødelegge rykte til verdens mest drift sikre bilmerke.... skam dere....

    SvarSlett
  7. Toyota kjøpes av folk som skal ha en "trygg" bil for å kjøre fra A-B. De har ikke interesse for noe annet enn å fortelle hvor bra Toyota er.Men spør de om dreiemoment.Dette her er hysteri.Nå skal Vegvesenet være sannhets vitne,hva kan de? Onkelen min opplevde det samme med en Viva, da var det støvlskaftet som hindret han i å trekke gassbeinet til seg.

    SvarSlett
  8. Hva med faktisk å lese nyheten du blogger om?

    Begge vegvesen sjåførene bremset ned bilene, uten skade på bil eller noe annet.

    Det de derimot gjorde var å rapportere om problemet med bilen. Sikkert gulvmatter, men de bekrefter jo bare det samme som Toyota sier.
    Det er ikke vansklig å stoppe bilen, selv med gasspådrag.

    Syns faktisk det er patetisk å hause opp stemningen når man faktisk ikke har giddet å lese hele nyheten selv engang.

    SvarSlett
  9. Det finnes en toyota prius hos brages i Ålesund sommgassen har hengt på! (skulle tro at den katolske kirke eide toyota)

    SvarSlett